Piata imobiliara si afacerile imobiliare au fost mereu o oportunitate concreta de lansare in afaceri, fara a necesita un capital foarte mare.

In ultimii ani piata imobiliara din Romania a avut o tendinta ascendenta, in anumite perioade chiar foarte dinamica. Cu toate acestea, exista perioade in care piata stagneaza sau chiar scade, agentia imobiliara necesitand a se adapta si face fata situatiei respective.

Cu toate ca in ultimii ani au existat perioade de stagnare sau chiar regres in afacerile imobiliare, firmele dotate cu initiativa, cunostinte de piata (in special in gasirea de clienti si propietari) au reusit a se mentina si sa se dezvolte in continuare.

Denomizarea leului, apropierea momentului de integrare in Uniunea Europeana, cresterea nivelului salariului mediu pe economie, dezvoltarea creditelor ipotecare, investitiile straine, dezvoltarea mediului de afaceri si necesitatea crescanda de spatiu pentru firme au atras dupa sine diverse oportunitati pe piata imobiliara. Totusi, ca in multe alte domenii, sustinerea si dezvoltarea afacerii fara un sprijin material considerabil (sau access la clienti si bune relatii umane) necesita un nivel ridicat de implicare si seriozitate.

Mentinerea si pozitionarea fata de numarul mare de agentii existente se poate face prin tratarea ireprosabila a clientilor si ajutarea acestora in procesul de cumparare/vanzare/inchiriere cu consultanta la intocmirea diverselor acte legate de tranzactia imobiliara.

Inainte de inceperea activitatii este necesara realizarea unui plan de afaceri care sa includa atat viitoarele surse de venit cat si cheltuielile, prezentate cat mai realist. De asemenea ar trebui avut in vedere modalitatile si strategiile de gasire a cumparatorilor, a ofertelor imobiliare, a modului de promovare a acestor oferte imobiliare, de intelegere a mecanismelor legate de completarea tranzactiilor (de vanzare, cumparare, inchiriere, credit ipotecar, s.a.). Cheltuielile presupuse de infintarea si mentinerea unei agentii imobiliare trebuiesc realist estimate, tinand cont daca veti realiza singur toata munca, sau veti forma o echipa si inchiria un sediu social.

De asemenea un factor esential in inceperea unei afaceri imobiliare este documentarea privind cerintele si reglementarile legale in vigoare cu privire agentiile imobiliare si activitatea acestora.

Un avantaj strategic ce trebuie avut in vedere la inceperea unei afaceri imobiliare este considerarea rolului internetului in acest domeniu. In prezent exista multiple siteuri de anunturi imobiliare ce pot ajuta la un acces mult mai rapid si ieftin la cumparatori si vanzatori. Totodata exista firme ce ofera abonamente la baze de date online cu vanzatori de terenuri si imobile. Aceste baze de date sunt actualizate de regula periodic din diverse surse media (propii sau externe) de catre firmele in cauza.

Cine ce plateste?

Cine ce plateste atunci cand vand/cumpar un imobil?

In mod traditional, cumparatorul achita taxele notariale, iar vanzatorul achita impozitul pe tranzactie ce va fi detaliat mai jos, plus o...

Ce documente imi trebuie?

Ce documente imi trebuie pentru a vinde un imobil?

In primul rand trebuie sa aveti documentele ce atesta dreptul dumneavoastra de proprietate. Acestea pot fi titlu de proprietate, act de vanzare-cumparare,...

Dictionar imobiliar

Pentru ca suntem in primul rand consilieri si datoria noastra este de a va ajuta in actiunile dumneavoastra legate de operatiunile cu produse imobiliare, pentru a evita...

Evaluarea imobiliara

Evaluarea exprimã o opinie asupra unei valori. Evaluarea imobiliarã este o analizã, o opinie sau concluzie referitoare la natura,...

Legea locuintei

Legea nr. 114 din 1996
Reglementarea cadrului general de realizare, exploatare şi administrare a locuinţelor...

Reglementarea...